Publications Database

Welcome to the new Schulich Peer-Reviewed Publication Database!

The database is currently in beta-testing and will be updated with more features as time goes on. In the meantime, stakeholders are free to explore our faculty’s numerous works. The left-hand panel affords the ability to search by the following:

  • Faculty Member’s Name;
  • Area of Expertise;
  • Whether the Publication is Open-Access (free for public download);
  • Journal Name; and
  • Date Range.

At present, the database covers publications from 2012 to 2020, but will extend further back in the future. In addition to listing publications, the database includes two types of impact metrics: Altmetrics and Plum. The database will be updated annually with most recent publications from our faculty.

If you have any questions or input, please don’t hesitate to get in touch.

 

Search Results

Darke, P., Odou, P. and Voisin, D. (2019). "Promouvoir Les Comportements Pro-Environnementaux Grâce à L’hypocrisie Induite", Recherche et Applications en Marketing, 34(1), 78-94.

Open Access Download

Abstract Dans le domaine de la consommation pro-environnementale, les recherches se sont évertuées ces dernières années à expliquer l’écart existant entre les attitudes et les comportements effectifs. Trois études expérimentales montrent que lorsque la contradiction entre ce que les individus disent et ce qu’ils font est rendue saillante, c’est-à-dire dans une situation d’hypocrisie induite, ils réduisent de manière indirecte la dissonance cognitive qui en résulte en étant plus altruistes à l’égard d’associations qui agissent pour l’environnement mais pas pour des associations humanitaires. Cet effet de l’hypocrisie induite n’est plus significatif lorsque les individus ont pu, au préalable, affirmer leur Soi.